فینگولیمد
   
 
    • باید ها و نباید ها در خصوص تحرکات سنگین

      تحرک و ورزش منظم برای بهبود تناسب و عملکرد اندام، انعطاف پذیری و تعادل در بیماران ام اس ضروری است. ورزش همچنین به بهبود علائم یبوست، اختلالات خواب و مسائل شناختی کمک می کند. ورزش های سنگین برای بیماران ام اس پیشنهاد نمی گردد. تنها 30 دقیقه فعالیت ورزشی سبک مثل راه رفتن یا شنا کردن دو بار در هفته میتواند به کاهش خستگی و افسردگی در بیماران ام اس کمک کند. هر چند که به 60 دقیقه ورزش در هفته نباید بسنده کرد. ورزش های هوازی که ضربان قلب را بالا می برد تا 5 بار در هفته و ورزش های استقامتی که قدرت عضله را تقویت می کند تا 2 بار در هفته برای بیماران ام اس مناسب است که علاوه بر کمک به حرکت راحت تر، سطح انرژی را بهبود می دهد.